AGM ng Battery 2430             



HELICOPTER AND TURBINE

AIRCRAFT BATTERY

24V/30 Ah (C20) AGM ng - VRLA

Technická data:
(Datasheet):
D x Š x V370x174x229 mm
kapacita24V/30 Ah
provozní teplota-40 až +60°C
startovací výkonaž 800 A
nabíjecí napětí28,5 V (za trvalého letu 3A)
AGM ng bez nosiče18,8 kg
AGM ng celkem 22,8 kg
Cena 2390 USD
(cca 57 000 Kč bez DPH)
Cena 2390 USD
(cca 57 000 Kč bez DPH)

PROJEKT AGM ng

Start letadla, zvláště do delším odstavení stroje je již dlouhodobým problémem palubních baterií NiCd. Firmy provozující paragliding, musí používat náhradní startovací zdroje, vzhledem k četnému počtu startů.

PALUBNÍ BATERIE AGM ng

Zcela uzavřená olověná baterie řízená ventilem kde separátorem je skelné vlákno. Velmi vysoké čistoty vnitřních materiálů dávají baterii velkou kapacitu a startovací výkon. Obal je z pevnostního odolného PVC, baterie při provozu vyvíjí kyslík.(ne vodík). Pracuje v jakékoli poloze. Předpis nevyžaduje, teplotní čidlo, ale lze namontovat. Velmi malé samo vybíjení, skladovatelnost až 10 měsíců. Schváleno FAA a IATA pro letecký transport, splňuje normy IEC 896-2, din 43534.

VÝHODY

- není potřeba použít pozemní startovací zdroj
- zcela uzavřená, uvnitř produkuje kyslík je tedy bezpečná
- plně a bezpečně nabíjena i za dlouhého letu
- menší váha (MTOW), umístěna v původním obalu NiCd
- vyšší kapacita, žádná údržba, delší skladovatelnost
- výměnou za použitý kus
- snadný servis
- otřesu-vzdorná
- v letectví běžně používaná
Již od ledna roku 2013 používá letoun ve Venezuele novou technologii palubní baterie zcela bezudržby. (Ultra low manteinance) Výměna motoru a 6x následná motorová a bateriová zkouška
(Silver Air - obsluhuje Cargo linku pro DHL)

MANUÁL: AIRCRAFT BATTERY 2430 AGM ng

1.BATERIE SE BUDOU BĚHEM PROVOZU JEŠTĚ FORMOVAT !
2.Baterie 2430 AGM ng je náhradou VARTA, SAFT, MARATHON, NKBN
3.Uvedená baterie je zcela bezúdržbová, neotvírat !!! Nebezpečí úrazu elektrickým proudem
4.Po nahození motorů a zapnutí generátorů má baterie téměř ihned plné hodnoty, ampérmetr klesá k cca 1.5A nabíjecího napětí
5.Při nepodařeném startu, vlhkost vzduchu, problém motoru atd. je možno opakovat start po 30 sec.
6.Při nabíjení baterie mimo stroj použijte integrovaný nabíječ, který vypíná a přechází do udržovacího režimu při 28,8V (jako letadlo)
7.Jedenkráte za měsíc kontrolovat korozi na hrotech v letadle a uvnitř konektoru baterie (popř. použít silikonový olej)
8.Start letadla s palubní baterií AGM ng.
Předpokladem hladkého průběhu startu jsou dobré třecí odpory motoru. Před spouštěním prvního motoru napětí 26 voltů. Po zahájení spouštění pokles 17 až 16 voltů, odběr při startu 400 - 450A. Při připojení generátoru nárust napětí na 28 voltů. Po spuštění obou motorů a generátorů a všeho ostatního celkový odběr asi 50 A, napětí palubní sítě 29 voltů. Po velmi krátké době je dobíjecí proud do AGM ng 1A tj. 12 Watů tepelného výkonu odvede baterie bez problémů. Možný nárust teploty o 1°C (téměř zádný). Dále pokračuje pilot v dalších úkonech
9.Pilot má možnost po nahození obou motorů zkontrolovat okamžitou kondici baterie AGM ng. Po vypnutí obou generátorů za chodu motorů napětí baterie téměř neklesá (i u nové NiCd klesne až o 3 volty). Po zpětném zapnutí generátorů pokračuje v programu
10.Baterie je vybitá na 80%, oba generátory nefungují (možná závada)
Z počátečních 24 voltů klesne napětí během 10 minut na 22 voltů a to při zapnutí všech spotřebičů, včetně čerpání paliva z přídavných nádrží.
Napětí palubní baterie klesne na normou předepsaných 18 voltů za 40 minut.
Baterie je plně nabitá za 60 minut trvalého letu po možném opětovném zapnutí generátorů
Palubní baterie bez údržby
ve Středoafrické Republice
International Airport
Bangui Central African

MANUÁL: VYBITÍ PALUBNÍ BATERIE 2430 AGM ng FLIGHT

DATA RECORDÉREM (TAXOVÁNÍ LETADLA)

1.Při taxování letadla, může dojít k aktivaci (FDR) a k následnému vybití palubních baterii 2430 AGM ng
2.Pravý motor stroje nastartujeme pomocí náhradních baterií (NICD). Po vypnutí jeho generátoru nainstalujeme původní obě vybité AGM ng baterie
3.Nahodíme generátor již běžícího motoru a po krátké době startujeme levý motor letadla a spouštíme druhý generátor
4.Instalované AGM ng budou nabíjeny 30 Ampéry, po 60 minutách trvalého letu budou nabíté na 28,5V. Tepelný výkon 12W odvede AGM ng bez problémů.
EAGLE AIR - UGANDA
Obsluhující pravidelné linky
v Ugandě z letiště Entebbe
OK-SLD - býválý pošťák
na pravidelné lince Praha Ostrava
potom Cargo v Itálii
5X-JNF je další stroj v Ugandě,
který bude používat v roce 2016
palubní baterie ultralow maintenance
Zákazník v Africe využívá možnosti obnovení
výkonu a kapacity klasické palubní baterie NiCd
Zákazník využil opravy
a navýšení kapacity
letecké baterie NiCd
MARATHON TSP 238 a TSP 1700
Zákazník využil opravy
a navýšení kapacity
letecké baterie NiCd
MARATHON TSP 238 a TSP 1700

AGM ng 2430 NAHRAZUJE

(Replacement aircraft battery)

NiCd SAFT 40208-2
VARTA 20FP25 H1C-R
20 NKBN 25-U
20 KSX 25
NCSPB 25150
SP-170A Marathon
AGM ng NCPB 40060
CONCORDE RG-CIS 25
Základní typy letadel: IL-62, IL-76, IL-86, IL-96, IL-144, JAK-40
TU-134, TU-154, TU-204, TU-214
Základní typy helikoptér: LI-8, řada KA
MI-26, MI-17, MI-172
(cena uvedených nových NiCd akumulátorů je cca od 6000,- do 8000,- USD za kus)
CENA NOVÉ AGM ng 2430 cca 1/3 nové NiCd !
 Informace:  Petr Drábek 
 telefon:  +420 602 745 000 
 e-mail:  info@autobateriezlin.cz 
 e-mail:  autobateriezlin@seznam.cz 
   Czech Republic 

© 2005 autobateriezlin.cz , all rights reserved

Partners
Silverair CZ Eagle Air Uganda Aero Contact DE Evpudefence CZ
Aeroservis s.r.o. AIR–TEC EU DEFCON s.r.o. DARA-AIR